20 November 2012

Paprik daging cik tinot

Ntah apa mimpi aku nk publish post pasl mkanan ni.ni fes time aku msak paprik.yg bestnye mjadi dan sdap..bkn aku kata,dia kata..hehe..bhan cm biasa..
Daging 500g(rebus smpai empuk)Cili boh(5sudu ikut suke.cm aku dah siap kisar)Cili sos(5sudu)sos tomato(3sudu),sos tiram(7sudu) 1biji bwg besar(hiris),bwg putih 3ulas,serai 2ikat,cili api 7biji(ketuk),daun limau purut 7helai,garam sikit,cili merah n carrot/kcng panjang.mcm aku,aku letak karot je..saje bg meriah..then mula la adegan master chef..tumis cili boh,buh bwg besar separuh,masuk ketiga-tiga jenis sos.pas agak2 dah pecah minyak,cmpak je bawang putih,cili api,cili merah,daun limau purut,serai,garam sikit pastu buh la daging dgn air rebusan daging tu,godek2 kuali tu,rase sedap ke x,dah buh sume bahan tu,bleh la tutup api..tadaa da siap..bleh hidang dgn nasi panas ng telur dadar..nyum nyum dap e dap e..

No comments:

Post a Comment