18 April 2013

~cita-cita saya~

Tajuk macam karangan bahasa Melayu zaman kekanak pulak.. Dulu time sekolah rendah cikgu selalu suruh buat karangan tajuk cita-cita saya.. saom masing-masing sume dok story cita-cita memasing.. Yelah,time bebudak cerita sume gempak..Nak jadi itu la, ini la.. macam aku time time skolah rendah cita cita nak jadi macam akak ni ---->
Bila dah besar sikit cita-cita nak jadi macam gambar gadis bawah ni..tapi pikir-pikir balik macam tak berkelayakan je sebab comey sangat gadis ni..


Bila dah naik peringkat sekolah menengah aku cecita nak jadi macam pelakon ni..dia ni bukan je pelakon malah seorang arkitek ye untuk pengetahuan korang..


Lalu kesemua impian tak menjadi kenyataan..aku terpaksa pendam je impian nak jadi ketiga-tiga mereka ni..Lalu dengan tak sengaja aku terjebak menjadi dia ni

Dan secara tak langsung aku akhirnya jadi berkerja bawah jabatan ni...



Jadi nilah senarai cita-cita aku sebelum aku jadi macam sekarang ni...

1.Doktor
2.Pramugari
3.Arkitek
4.Businesswomen

dan akhir nye jadi seorang Juruaudit..

Bila ingat balik agak lucu je..nak-nak jadi pramugari tu..sume tu ikut-ikut kengkawan..lagipon hidup kat dengan airport..asik tengok pramugari cun-cun je leh naik free kapal terbang..tu yang teruja tu.. ok la.. nanti kita cerita lain plak..

#suke subjek lukisan..tapi sedih tak dapat nak amik lukisan kejuruteraan


No comments:

Post a Comment