21 June 2013

...mengingatkan aku

Hari-hari bila bukak je newspaper, musti bace pasal kisah-kisah tragis..bulan ni je dah 3kes.. semua membabitkan muda belia.. tadi ondway nak balik, lalu belakang balai polis kajang(tempat parking kereta-kereta yang kemalangan) kebanyakannya remuk teruk.. orangnya tak pastila macamna gayanyakan..dapat tengok kereta pon dah ngeri..Walaupun aku ni penggemar membaca blog yang berkaitan kes-kes camni, hati tetap tak kuat macamna kita membaca dari melihat apa yang terjadi depan mata.. Nak jadikan cerita, kesian apek cina tu.. nasib baik dia tak laju.. kalu tak da superman depan aku ni.. Betul-betul kat simpang nak kuar dari jalan kat belakang Balai Polis ni.. Tak tau sape salah samaada apek cina tu ataupun pemandu kereta Mercedes tu.. Tapi aku perasan kereta tu memang bagi signal.. cuma tak sure sebelum simpang atau time nak masuk simpang.. sempat la apek tu lompat dari motorsikal dia.. kalu tak terkepit kaki tu kat divider.. ondway pulak nak balik opis, kereta m kereta kat rounbout Bangi.. Salah kereta tula..muncung keluar depan sangat.. dah kena tabrak.. 

Nak dijadikan cerita, secara tak langsung Allah sebenarnya mengingatkan aku supaya pandu berhati-hati dan cermat..Bukan bawak melulu.. (Secara peribadi memang aku agak kalut kalu aku tengok jam dah kul 7:30pg.. kejar thumb print..) 

#So Cik Pencinta Agung.. berhati-hati memandu.. Jadikan cerita yang ko selalu baca sebagai pengajaran..

No comments:

Post a Comment