01 November 2013

Ohh Doremon..kan best ko memang ada..

Bagi pencinta kucing cam aku, katun Doremon memang tak dapat dipisahkan.. Walaupon time kecik aku tak tau pon Doremon tu binatang apa..Sebab dia kucing yang cacat.. takde telinga.. Aku selalu berangan kan best kalu ada pintu sukehati..tak payah aku pergi kerja kena bawak kereta..Nak pergi KL pon tak payah nak berebut Train ngan orang and tak perlu nak menempuh jalan yang sentiasa jem tuh.. "Emon..pinjam pintu sukehati boley? tak pon nak pinjam awak punya poket..jadi saya tak payah ganggu awak cam Nobita selalu buat tuh"

Antara banyak-banyak katun,Doremon la aku stil boleh layan..Sebabnya mungkin aku hidup ngan Doremon and da Geng dari kecik..Yela zaman aku mana ada geng Bas Sekolah ke Spongebob ke or Catdog ke..Yang ade tiap petang sabtu ada cerita A.L.O.N.G dan Doremon..Kalu pagi Ahad tu KFC Hour..Ha tu jela lah yang aku layan..Time tu mana ada Astro..Asik-asik TV3..tu je yang the best pon.. Nak taknak mesti terpengaruh ngan watak dalam kartun tu..Emon, aku nak pinjam pintu sukehati nak balik zaman kekanak aku tu.. Boleh la Emonnnn..


Makcik aku si PeTAKUT kucing tu rajin la beli komik doremon sampai bersiri-siri..Aku pulak penduduk tetap zaman kekanak kat umah Nyai and  Arwah Embah aku tu..Asal balik kampung je mesti muka aku yang kena tinggal sana (al-maklum la cucu kesayangan hehe)..Jadi segala chapter komik Doremon tu aku akan baca sampai berkali-kali walaupon sampai dah tau jalan ceritanya tu.. Hahaha

Sekarang ni still ada cerita Doremon dan Sin Chan tiap petang Sabtu..Tapi aku lak miss nak tengok sebab kesemua kazanah kat kedai termasuk Ecen Besau aku tu,aku dah bawak balik rumah.. Jadi kalu kat kedai, memangt ak dapat la tengok..huhu

2 comments:

  1. Siapa makcik ko yang peTAKUT kucing tu? Musti dia comel kan?

    ReplyDelete
  2. adela..ntah ape yang dia TAKUT ntah..binatang tu comeli2 je pon nak takut

    ReplyDelete