13 March 2013

~F.O.B.I.A~

Pagi tadi dengar celoteh Johan,Kiran dengan si Ray tu..cerita pasal fobia..tersenyum-senyum aku pepagi kalu dok layan dorang ni lam kereta..(terapi jiwa) masing-masing ada fobia masing-masing..aku pon ada few thing yang jadi fobia.. antaranya, dari kecik sampai la sekarang sangat Fobia dengan SANG LIPAS atau dikenali sebagai Katsaridaphobia Fobia pada lipas..tak tau pesal..mungkin time kecik aku yg selalu balik kampung nenek aku ni sentiasa berhadapan dengan lipas kat dapur..memang sangat banyak sampai nak jalan g dapur pon terjengkit-jengkit tak pon TAK MASUK langsung ke dapur..

Fobia takutkan gelap atau dikenali sebagai Achluophobia dan Lygophobia : Fobia pada kegelapan.. Aku pon pernah jadi fobia takutkan gelap sebab gara-gara bilik aku di masuki OM (Orang minyak<--- atcually bukan la orang minyak pon) sek baik aku ni bukan spesis manusia tido mati..sempat gak la aku terjaga bukak lampu..rupa-rupanya ada manusia duk bawah katil..since tu tido memang tak tutup lampu..almost 3 tahun lebih jugak la... Asal tutup lampu je terasa cam ada orang..Huh memang tak leh digambarkan perasaan tu..memang tak leh tutup lampu.. Bila da lama-lama kekadang timbul jugak perasaan tu.. Contoh kalu tetiba je blackout, secara automatiknya aku akan memyorok dekat mana-mana yang aku rase selamat..macam baru-baru ni,tengah menjahit tetiba lampu terpadam, terus aku terperosok tepi meja..haha gelak aku sensorang bila lampu tu menyala balik..Takut ngan momok pon ye..Gelap tu...


 Haa yang ni aku memang takut..Sembur nyamuk.. Bukan semburan nyamuk macam Ridset or Shieldtox tu.. tapi yang datang daripada Jabatan Kesihatan atau semburan yang pihak Majlis Perbandaraan buat kalu ada kes Demam Denggi..Huh bunyi dia je memang seram..Kalu duk berek bunyik bergaung..Macam bunyi kena kejar dengan raksaksa Gaban je...Hoho~


# tak leh tinggal kalu tak dengar radio era waktu pagi walaupon kengkadang radio lam kete tu ada bunyik semut

No comments:

Post a Comment