13 March 2013

Majlis perhimpunan bulanan jabatan-jabatan kerajaan selangor

cuba cari dimana saya
11 mac 2013 tarikh dimana perhimpunan ni diadakan, ianya berlangsung di Dewan Jubli Perak Sultan Abdul Aziz, Shah Alam..Rasenya ni kali kedua aku pergi kesana..kali pertama time skolah menengah dulu..tapi taktau pe motif pergi time sekolah..yang aku ingat orang dok main caklempong je..kami tiba lewat tadi..jalan jem gila padahal gerak awal dari kajang.. Sampai je kami, Y.A.B Dato'Menteri Besar pun tiba.. Sudah sekian lama aku tak nyanyi lagu Negeri Selangor..Yela since pindah Nilai, then skolah kat Seremban so aku tau nyanyi lagu Negeri Sembilan jela.. Walaubagaimanapon lagu selangor aku tak pernah lupa..Rasa bangga la jugak walaupon alomst 10tahun meninggalkan Selangor, lagu Negeri Selangor tak lupa pon..Perhimpunan tu dihoskan oleh Jabatan Alam Sekitar dan ada perasmian dan pengenalan tentang peralatan pengukuran Udara Ambien PM2.5..dimana alat tu boleh menguji tahap udara di negara kita..tak salah aku dah dua buah dipasang..satu kat Banting, Selangor dan satu lagi aku tak ingt kat mana..Perhimpunan ni tak ambil masa lama pon..sampai pukul 09:30am je..sampai ofis pon dalam 10:15am.. Baru terasa pentingnya alam sekitar sebab kebanyakan kita tak menghargai alam sekitar ni..Macam-macam pencemaran ada,dari segi pencemaran air, udara, hutan, tanah dan sebagainya.. Jadi marilah kita menghargai alam sekitar kita dari terus tercemar..

No comments:

Post a Comment