19 March 2013

~jom buat muffin~

sabtu minggu lalu, semntara menunggu customer yang tak berapa ramai petang tu, aku pon bawak la keluar segala bahan-bahan untuk Muffin aku tu..(hehe sempat jugak curi masa nak memasak) rindu gile nak masak.. yela, aku kan seorang yang sentiasa busy 24/7/365 .. memang tak demasa..so peluang yang ada tu aku guna seabik mungkin untuk menjayakan operasi Kek Muffin aku tu.. so ni la permulaannya... 

Mula-mula aku bancuh segala jenis tepung , gula , and aku tak gunakan butter..hanya menggunakan minyak jagung yang aku sempat g beli kat 7eleven kat area kedai aku tu..telur pon aku mintak kedai punya telur..(hehe mintak 3 biji ye) so ni la hasilnya. Lepas dah bancuh, aku asingkan 4bekas..semua untuk aku letak kaler yang berlainan..

pastu lepas bubuh kaler ijau, aku letak kaler bawah ni..

pastu bubuh kaler ungu pulak

tepung tak cukup..so jadi la kaer camtu..hehe







haa ni pic sebelum masuk lam oven..



Ha.. ni la hasilnya...
haa cayeke tu hasilnya?? hehe sebenarnya tu pic fridge magnet je.. yang sebenarnya aku xsempat nak snap..anakonda da perabih semuanya..(sian anakonda yang kena)hihi
Selain yang ni, aku buat skali Muffin coklat  .. banyak si anakonda yang makan..

No comments:

Post a Comment