28 March 2013

nyam..nyam nyamm... jom makan ubi kayu rebus

Sedapnya makan cicah kelapa atau sambal ikan bilis...
Wah da lama sangat aku tak makan ubi kayu rebus..and rasanya dah lama aku minta mama buat untuk aku..(means bukan la untuk aku sorang..untuk satu family la..)dari duduk Nilai sampai la sekarang..baru dapat makan..yang ni aku buat sendirila..Alang-alang aku terjumpa kat kedai Buncit tu(kedai runcit) aku terus je Grab..suruh Bai tu  pilih mana yang okey..oder skali kelapa parut untuk buat cicah-cicah..Memang sedap..dulu arwah atuk aku selalu buat time aku duduk rumah kecik(rumah tempat arwah atuk aku lepak-lepak)Siap tolong cabut pokok ubi skali..miss that moment..huhu~ Nak jugak buat sambal ikan bilis,tapi masa tidak mengizinkan..kalu dapat memang aku suka..cicah kelapa ngan gula pun dah terangkat! sedap!! For ur information, ubi rebus ni boleh merawat penyakit kenser..Tapi macam biasa la,setiap benda musti ada Pro dan Con nya..Ubi rebus ni pun tak leh makan selalu sebab dia ada sejenis racun yang dipanggil Sianida..memang Racun ni diketegorikan sebagai racun yang berbahaya pun..Jadi makan la berpada-pada..Apa yang penting tertunai sudah hasrat Cik Tinot nak makan Ubi rebus...Alhamdulillah merasa jugak.. 




#Alamak..terasa nak makan lagi la..ada 3ketul lagi yang tak berebus dalam Lemari Es tu..

No comments:

Post a Comment