01 April 2013

makan-makan di YANKIES HUT Bandar Baru Bangi

Ni pic kami sebelum operasi memperabih makanan..

Dalam 5bintang yang boleh dibagi saya boleh bagi 4bintang dan merekemen kan kpada sesiapa yang tengah mencari port makan yang sedap..Sebabnya tempat dia sangat selesa, makanan yang sedap, dan suasana yang damai ala-ala kampung gitu..sangat menerujai hatiku ini..memang da plan nak pegi makan-makan dari hari jumaat haritu, kalu tgk gaya macam tak jadi..sebabnya masing-masing dengan dunia masing-masing..tu pon selepas Nadia (Bakal pangkat anak buah) hantar message tanya sama ada jadi ke tak projek makan-makan kami tu..Akhirnya kami bertolak dengan 3biji kereta.. Walaupon tempat agak tersorok diantara restoran-restoran besar yang lain,tempat ni la yang aku rase sangat selesa..Lame da dengar tapi tak pernah pegi pon..

Yang join malam tu, Nadia, laki dia si Paam and anak dia yang comeli Si Nani yang dok sibuk main atas meja macam playground dibuatnye..Dua orang yang pakai baju merah and bertudung tu adik Nadia (Bella ngan Atirah) Yang 3 orang lagi Family Kak Yah iaitu Abg Isa n anak tunggal mereka, Shiqin..Dua orang lagi saya n En.Abg la..

Antara makanan yang kami order iayelah:

Ikan siakap 3 Rasa
Ikan Kerapu Masam manis
Ikan Kembung Bakar 4ekor
Telur Dadar
Kangkung goreng belacan
Udang Goreng Tepung
Tom Yam Ayam
Sup Kosong untuk si kecik
Ulam-ulaman
Air Tembikai 1 jug
Air Teh O Ais
Nasik utk 10 orang makan

Harga yang sangat berpatutan, makanan yang sedap, tempat yang selesa.. BEST..

Suasana bertukar lagi nostalgia bila ujan lebat turun,bunyik atap zink berdentum-dentum..Memang macam kat umah tok wan..

 Let's we share some picture.. enjoy..

suasana yang sangat segar dan ceria..tak rugi kalu pergi..family sangat sesuai kalu nak rase santai santai

    ni picture kaunter bayaran..tuan punya kedai pon sangat ramah :)         


#InsyaAllah ada rezeki nak bawak Mama Ayah sefamily makan kat sini...Kalu korang nak cariport makan yang best silalah ke Bangi..Sangat banyak tempat yang best..Sendiri pilih je..

2 comments:

  1. sedap ye?
    ade yg buat review mendukacitakan..

    ReplyDelete
  2. Thanks for the review.. bagi saya kedai ni agak mahal.. dulu selalu jugak datang sini & harganya berpatutan.. tapi sejak harga semakin mahal & makanan yg semakin kurang sedap, kedai ni dah tak jadi pilihan..

    ReplyDelete