30 April 2013

~Trip ke Tanah Tinggi Cameron Highland~

Lama sungguh tak mengapdate belog nih..asik berjalan-jalan je kat blog orang lain..ni dikesempatan ni,mari kita baca hasil rembesan cerita yang ada dalam benak kepala aku nih..

Nyamannya..tenang je jiwa bila sampai sini..dah tak ingat pasal kerja da..
Last week,eh bukan last week..last 2week aku and da geng g cameron.. Kami menetap kat Brij Court dekat ngan pekan Tanah Rata..So tak gaduh nak cari kedai makan and port-port nak berjalan sebabnya memang kawasan aku ni pekan.. sangat dekat kalu nak makan,bank, post opis and lelain la.. Kami bergerak planya kul 3pagi..(kononnya la) tapi tukar sebebnya masing-masing letih..so gerak kul 6pagi..tapi g sana,g sini akhrinya bertolak dari Bangi kul 7..Haha.. Kami pergi ber10orang dengan 2buah kereta.. Naik kami ikut Simpang Pulai..so dalam perjalanan tu sempat la singgah sapdek kat Hentian rehat Tapah..Lapoo oo dari pagi xsapdek..Tiba dalam kul 11pagi..sempat la singgah kat tepi-tepi tu cuci mata sampai ada yang terkentut-kentut makan ubi rebus..Bau busuk ya amat..Hampeh tol mereka ni..Gatai na makan pastu bontot xsekolah..Lalu depan Balai jumpa ayah jap..Ayah pon nampak sibuk ngan penat nak uruskan Pilihan Raya..Tak sempat nak borak-borak..Ayah kata nak balik rehat..Okey..(sian tengok ayah huhu)

Suasana waktu malam..
Check in kul 12..Tunggu orang tu tunjuk kat tempat. Tengok tempat ok terus check in..sangat selesa..Besa pon beso walaupon dari luar nampak cam oldskool je..tapi selesa..ada 3 bilik tido and 3 bilik air. yang kawen duk bilik master la..aku duk la berdua ngan si Anakonda..Eheh bukan..Kak Ana..hihi..
tak turun sampai bawah pon..curam tu..
Lepas check-in kami turun balik..cari port nak penuhkan perut.. turun bawah je.. Tapi still gak nek kete walaupon dekat..bukan apa, manetau leh terus berjalan ke kan.. Tapi apakan daya, cuaca tak mengizinkan..terpaksa la balik...pastu pe lagi..tido la....malam baru keluar balik g pasar depan Balai polis Brincang..Shopping tak banyak pon..aku pon da tak tau nak beli apa..just beli sourveniur untuk dak opis je..lain-lain makanan.. balik da dekat kul 11..Nadia bagitau kakak dia n fren nak naik CH jgk..Wah meriahnya..aku tak risau pon sebab rumah tu memang besar..Tilam pon banyak..so takde hal la daripada dorang nak sewa tempat lain last minit..kompem mahal..So total 13 orang..sorang tu si kekanak..takde dia xseronok..ngeh2.. Plan nak g karoke xpon layan snuker..tapi tengok gaya macam hangat-hangat taik KF je..masing-masing cam ngantuk..Aku balik pon tido je..simpan tenaga untuk sambung berjalan esok..

ni da pangkat cucu aku..haha


So untuk kereta aku: Aku, Buzuk, Kak Yah, Hasben Kak Yah si Abg Isa and anak tunggal mereka si Syiqin..
Kerata Nadia: Nadia. Hasben Nadia, Paam and si Bocah cilik Nani --> adik nadia Bella and Anakonda (kak ana) ngehngehngeh...
Kereta Kakak Nadia: Ayu, Fadz and akak sorang ni i tatau nama..sorry ye kak.. 



Operasi memborong Madu
Umah ni yang bestnya semua kemudahan ada..puas hati total utntuk 2hari satu malam baru RM280.00..so kira RM20.00 satu kepala..tak de had maximum bape orang nak tinggal..tapi aku la yang sengal..tak bagi tau pon kat yang lain yang dorang ada provide dapo untuk memasak..kalu tak dah bawak da beras n lauk pauk..boleh masak je..tak payah membeli..ni tak aku kena RM23.00 untuk 2orang makan..tak leh terima dek akal langsung..padahal stok warung je..aku makan pon bukan nya banyak..paling kurang pon rm15..tu pon kalu diikutkan mahal..So aku tak mencadangkan korang makan kat kedai depan Pejabat Pos Tanah Rata..Kedai Kak Y**..Huh mahal betol..dah la servis hampeh..memang hampeh la..Agak-agak la,aku makan tempat lain tak la camtu..

Ni je pic yang ada lam henpon aku..selebihnya dalam camera diGATAL aku ni..bengang sebab pic tak leh bawak kuar..bila masuk dalam kad reader tak de..bila bukak kat camera ada pulak..Sengal...nak kena cari cable pulak..huh

hiruk pikuk pasar malam brincang..
So sebelom balik, berjalan-jalan la..singgah Strawberry Park, Bee farm and mane ntah lagi..inform ayah yang aku nak balik..singgah MARDI cari port nak Self-pick strawberry tapi tak de..So jalan-jalan jela sambil makan coklat strawberry..Tak sempat jumpa ayah time balik..jumpa pon tepi jalan je..Sangat Ralat bab ni kalu dipikirkan..( Ayah nampak rushing and bila aku call ayah cam nak cepat je..rupa-rupanya nak jumpa aku..huhu maafkan saya ayah..) tak nak da cerita nanti nangis lagi..sebab rase besalah walaupon aku da mintak maaf pasal tak jumpa ayah time balik)

So turun kul 6..sampai kul 12malam lepas pada mengharungi hujan lebat kat Highway,kegelapan malam and mata ngantuk..bayangkan 60km/jam..haha sangat slow gile..maaf ye orang belakang..saya tak biasa bawak kereta Auto..so terpaksa berhati-hati memandunya..

#Tu jela yang ada lam henpon aku yang tersayang ni..Sony Aino yang aku beli dengan rege RM250.00 walaupon market price dekat RM850 bagi yang baru..Sama harga dengan camera diGATAL Sony DSC-W120 yang tak leh bawak kuar pic-pic aku yang aku snap kat sana..FRUST!! Dua-dua barang secondhand je..




No comments:

Post a Comment