20 May 2013

Pengat Nangka VS Red Velvet


Fully with cheess..nyumnyum..
Sedap woo pengat nangka cicah roti
Waktu breaktime Jumaat tu sempat la aku balik umah..On the way tu da perasan  makcik tu jual Nangka kat tepi jalan..Kat seberang jalan tu pon jual nangka jugak, maybe suami dia...dah lama da pon asik usha Nangka tu..Teringin nak buat Pengat Nangka.. Akhirnya sempat gak la aku stop tepi jalan beli..Asalnya nak beli 2 packet je..tapi disebabkan Pakcik tu takde duit tukar terpaksa la amik 3 bungkus..Semua skali RM8.00.. Kalu satu RM3.00 sepeket.. Balik kerja,sambil prepare barang burger untuk Business (Almaklum la, aku ni tamak..buat kerja sampai 2) aku buat skali la Pengat nangka.. tak sampai 15minit siap.. Tapi ada sesuatu yang missing.. ku rase cam kosong sangat sebabnya Sagu abis.. So lepas siap masak tu baru la letak sagu.. Nyum nyum.. kenyang cicah ngan roti.. Red Velvet tu beli ngan Kak Yah..Kak Yah ni aku de cerita la post yang lepas.. Akak ni dia kerja kat kedai Kek n Roti kt UKM tu.. So disebabkan birthday aku tak dapat makan kek, so aku pau si Bucuk belanja kek.. Nyum2.. Red Velvet Cheess Cake.. Lazat.. 




#menambah lagi la Kolestrol dalam bodi aku ni..

No comments:

Post a Comment