03 September 2013

Minyak naik???

Pepagi bebudak opis da kecoh pasal minyak naik.. aku pulak buat muka selamba je.. (konon macam tak kesah la kan) padahal baru tau..hihi So kalu ikutkan memang la tak nampak sangat kesannya.. tapi bila aku pikir balik, maunye takde kesan coz aku ni memandu kereta.. hoih!! Baru dapat kenaikan gaji dah kena guna balik untuk topup duit minyak.. Biasanya kalu aku isi untuk 2 minggu RM 30.00.. Kalu dah naik dari RM1.90 ke RM2.10 maknanya aku rugi dekat RM6.00 la kan.. Huih banyak tu.. kalu sebulan dah RM12.00..So 2minggu tu dapat beli topup RM5 ngan roti gardenia Vanilla RM0.70.. Baki RM0.30 simpan dalam tabung syilling aku..

mesti orang minyak terasa kesanya

Jadi disini kena la kurangkan berjalan.. Lepas ni merasa la aku beza isi minyak..kena ikat perut la nih..  Nasib la sape suh nak beli kereta.. Ce plan nak beli bus ke.. Kan senang boleh bawak GENG BAS SKOLAH naik sama.. Jimat sikit kos..

No comments:

Post a Comment