23 June 2014

Journey to the North

Perjalanan ni tak planning pon. Selalu sangat tak jadi membuatkan aku da tawar hati nak plan pegi memana.. Serious malas nak plan kemana-mana.. Better aku duk uma bersantai tengok TV yang bapak gedabak tu.. (Ecehh bukan nak cerita pasal TV aku ni.. Just nak tunjukkn betapa aku frust nak plan kemana-mana) jadi semalam paginya tetiba ada plak yang mencadangkan nak g ziarah kubur arwah Mak dan abahnya kat Parit Buntar.. Aku just buat pekak je.. Hehe sebabnya plan dah 2minggu sudah.. Tapi tak jadi. Duk uma cam kayu tak pegi memana. Aku kalu tak plan aku tak kisah sangat.. Sebab aku bleh plan ape nak buat Kat umah cuti2 minggu.. Merajuk la konon.Maka secara tak langsung bergerak la kami kul 8 bertolak dari umah.. Isi minyak pam angin pastu ssssuppp gerak..
Lalu jalan lama.. Saje tengok kampong orang.. Lalu jugak kampung Mama Kat sungai choh tu.. Tapi aku da tak ingat mana pintu masuknya umah pon tak tau coz lama sangat tak pergi.. Jadi... say Hi jela kat tepi jalan.eekkek.
Singgah breakfast sebelum pekan KKB.. Usha-usha jugak kot Ada orang jual rambutan tepi jalan... Takde pon. Tipu je si Najibah ni.. Perjalan sampai la ke hentian sungai Perak.. Berenti lunch n beli rambutan.. Jaohnya mencari si rambut  atan ni baru ketemu.. Aku tak ingat berenti Kat mana.. Yang pasti memasing da ngantuk.. Lolap jap Kat RnR.. Tau-tau da kol 5.. Pecut masuk Taiping.. Hari da nak maghrib.. Singgah kubur baru nyinggah umah pusaka.. Pastu mulala perjalanan.Tau-tau da Kat at atas jambatan pulau pinang.. Sesat haha..  Patah balik la aku.. Jam da kul 10lebih..sok keje.. Tapi Mata ni mana tahan drive memalam.. Lelap jap kul 3 henjut sampai bangi.. Sampai kul 6sengah.. Pe lagi setup2 siap pergi kerja... Ekeke.. Memang selalu pon camni.. Yang pasti kalu nak lelap Mata tu kena la Cari port terang orang lalu lalang.. Kang Basah plak nanti.

No comments:

Post a Comment