23 February 2013

Lipas owh lipas..

Arghh geli-geleman aku tengok rancangan fear factor celebrity kat tv tadi..ade ke diaorng kena selamatkan pasangan dorg dalam almari dimana rakan/pasang dorg tu dikurung dalam beg sarung ala-ala beg yang bungkus mayat tu yang dalamnya dipenuhi oleh SANG LIPAS!! aku seko pon dah geli nikan pulak almost hundred..mau pengsan cik tinot..kalu jumpe eye on eye ngan lipas kompem nyawe dorg ni tak panjang..aku akan cari sampai ke lubang cacing..kalu tak,tak aman nak buat kerja/tido..Bau dia pon dah cukup buat aku cari dorg..bila sampai je bau kat lubang idung ni,memang aku da berlari cari shieltox or yang terbaik bygone.. aku pon tak tau since bile jadi fobia dengan binatang bersesunggut ni..mungkin time kecik-kecik rumah nenek aku tu memang banyak gile lipas..especially kat dapo..kalu nk g dapo je aku akan make sure lampu da menyala penuh baru aku masuk..tu pon penuh dengan cermat..heheh~  kalu x sumpah la aku nak pegi dapo tu..mesti ramai wanita-wanita kat luar tu ada fobia cam aku ni..n lelaki pon ada aku penah jumpe..si boypren lame tu..tu yang kensel jadi pakwe tu..kang aku mintak dia selamatkan aku dari serangan lipas kang tau-tau dia da lesap tu..kehkehkeh~(just jokes) bawah ni ada few fakta pasal si lipas ni.. jom kita bace..


1.Lipas ni name omputihnya cockroach..(bukan cerita kartun Oggy n the crocoches yea..)name asalnya dari negara spanyol yang bermaksud serangga gile>>memang gile pon..org kejar dia,dia kejar kite balik..
2.Lipas ni leh berlari kejar aku sepantas 30batu per jam..gak laju gak la..
3.Lipas ada 18 lutut tapi kaki ada 6je..means satu kaki ada 3 lutut la..banyak tu...tapi kalu lipas ni patah   kaki,don't werry kaki dia akan tumbuh balik..
Lipas ni boleh tukar arah dia sabanyak 25kali dalam masa sesaat..
4.Lipas ni boleh jadi ubat or agen penyembuhan kalu kita kena sengat dengan binatang berbisa dengan cara lumatkan dia!!owh no,nak pegang pon xmungkin ni pulak nak lumatkan...lagi tidak mungkin!
5.Manusia gigi dalam mulut,lipas gigi dalam perut..
6.Lipas ni payah nak tangkap sebab kat body dia ada bulu-bulu halus yang boleh mengesan pergerakan angin..Tapi jangan risau,korang tak payah penat-penah kejar sebab nak tangkap lipas tu,korng sembur jela ngan Bygone..haha~
7.Lipas anak hanya perlu bertelur sekali dan mampu menghasilkan anak sepanjang hidup..
8.Tentera AMIReka gunakan lipas utk mengesan askar komunis yang menyamar jadi petani time perang kat Vietnam dulu..
Lipas punya darah warna putih bukan cam manusia yang berwarna merah..(lipas penyakit leukimia)ngeh~
9.Lipas boleh hidup selama 5 ke 6 minggu walapon aku da cabut kepala dia..(hoh ni tak leh jadi ni.)
10.Lipas boleh boleh terbang tapi tak semua la..kalu dari jauh aku nampak dia terbang walaupon malam,aku da tau tu adalah lipas terbang bukan rama-rama or kupu-kupu malam)hebat tak pancaindera aku dengan lipas..haha (mesti la tau sebab tau musuh cube datang menyerang)


kalu kat pasar malam or downtown 0r gerbang malam ada jual cucuk-cucuk(steambot yang cucuk pakai lidi satay tu)kat kemboja lagi gempak--->cucuk-cucuk lipas   blueekkk! nak try g la sana..lipas ada,tikus ada..hoho~

No comments:

Post a Comment